måndag, april 13, 2009

Min nästa passion?

Det hade gått tio år sedan sist.. Då var jag hemma en helg från min militärtjänstgöring, tog ut grannens kanadensare med mina småsyskon. Vi paddlade runt på översvämmade åkrar och drömde oss bort från den leriga uppländska å som vi gled fram genom. Vi gled fram genom ett förtrollat landskap som vi aldrig förut upplevt och som försvann så snart vi klev ur kanoten. En spontan liten tripp som satte sig fast i alla våra minnen. Det är fascinerande hur vissa dagar gör det. Så nu var det dags igen. Det var alldeles för länge sedan. Inte samma konstellation i båten, men lika minnesvärt. Efter årets första dopp, måhända ofrivilligt men mycket kallt, så har jag börjat fastna vid tanken på att paddla lite mer. Mindre kan det knappast bli. Vi får se hur biten jag blir. Jag ska utforska vattenytan i sommar.

Vilka för dig okända territorier, ska du upptäcka?

Inga kommentarer: