tisdag, november 20, 2007

Friday night lights!

Jag har sagt det förut. Den här serien är underbar. Började se på nya säsongen igår kväll. Halv tre på morgonen hade avsnitt sju avslutats och jag var piggare än innan. Klockan sju, då jag skulle upp för att tvätta var jag inte riktigt lika alert, men det var det värt. Kanske tur att hela säsongen inte visats ännu, då hade det blivit en sömnlös natt. Har haft lite svårt att förstå de som börjar läsa en bok som de finner så bra att de inte kan lägga den ifrån sig, men nu står det klart för mig hur det känns. Vad är det som gör att man fastnar så, egentligen? Ett skickligt skrivet manus är ett måste, såklart. Trovärdiga karaktärer och skådespelare underlättar. Många pusselbitar behövs på rätt plats. Bra musik, skönt flyt mellan scenerna, intimt filmat och en intressant miljö. Sedan räcker inte det. Det behövs något extra. Något som får en att glömma att timmarna rinner förbi, som tar en med till den värld som visas.