torsdag, oktober 02, 2008

Rid den där alligatorn.

Undrar lite smått hur det står till med mina prioriteringar. Jobbar ganska hårt. Om man säger så. Jag klagar inte. Jag tycker fortfarande att det är riktigt givande. Men. Jag ser mig själv gång på gång ställa in sociala umgängen. För att det är en eller flera affärer som nått ett kritiskt stadium och kräver min fulla uppmärksamhet. Inbillar mig att det är mer så nu, med allt snack om marknaden hit och marknaden dit. Fattar inte folk att de själva är marknaden. Bestäm själv. Det gör jag. Vill tro att det varit lättare för ett tag sedan. Vad vet jag. Vad jag vet är att jag ska bli hårdare på mig själv. Sätta gränsen tydligare. Det här är min tid. Den här tiden får ni. Tur att jag inte har ett nära förhållande med någon som är beroende av mig. Tur för den. Inte tur för mig. Bilden inspirerar mig idag. Jag ska göra som Doreen gjorde på 20talet. Rida min alligator genom de tunga tiderna. Så hårt som tyglarna tillåter. Sedan ska jag göra mig en fin resväska av den.

Inga kommentarer: