tisdag, oktober 31, 2006

Gäsp.

Vaknade alldeles för tidigt. Har ju inte längre något planerat. Min date med syrran är inställd, de ska tydligen avliva en häst istället. Ja, ja. Whatever rocks your boat.

Så vad gör jag? Tänker att jamendåså, fan vad nice. Sovmorgon.

Vaknar före sex med überspänd nacke. Skumt. Har ingen som helst anledning till det. Struntade i att handla igår. Ingen frukost. Duschen pendlar mellan iskallt och kokhett, har inte hänt förr. Håret är en gammal risboll. Pormaskarna på näsan har fått barn som har fått barn och de fundrar på att ta över en fjärran planet, då resurserna snart är helt förbrukade.

Summan av kardemumman. Det är wunderbart att vara jag idag. Regnet vräker ned och mina sysselsättningar kommer pendla mellan att tvätta och att plugga inför tenta.. eller ska jag spexa till det genom att gå och hämta ut juridikböckerna och läsa inför nästa kurs.. ooh. All these choices. Det är ju nästan för bra.

Nej, nu ska det kokas lite kaffe. Svart, för mjölken är ju slut och te kommer inte på fråga när någon ätit upp all honung. Skumt att man bor själv, men att jag ändå lyckas skylla ifrån mig.. det går tomtar i skafferiet. I bet.

Men kaffet ska iallafall sköljas ned med en härligt uppfriskande mix av diverse painkillers. Se mig småle om en timme.

Men inte ännu.

Inga kommentarer: