tisdag, oktober 31, 2006

skatter och pirater..

Undrar hur jag hade betett mig om jag funnit en enorm vikingaskatt hemma i buskagen i Faringe.. hm. Hade jag gjort som de (påstått) hederliga gutepågarna gjorde?

Alla de där gamla arabiska mynten hade nog kunnat bli supercoola smycken och som häftiga ass på grym, lite alternativ kavaj. Hade gjort en vanlig utegång en tisdag till något speciellt. Jag menar, då hade man ju tagit mynten och helt klart höjt deras värde.. inflation is a killer. Med lite reinvention så hade de nog kommit tillbaka till sitt ursprungliga värde.




Jag hade nog fått lämna designen till en något mera framstående och erkänd formgivare, Hedi Slimane eller John Galliano skulle fixat pajen. Sen, efter att jag lekt runt i stassen på div skumma hak. Ja, då hade jag lätt lämnat in skatten, med det plagg som de fastnat på, till ett museum och kammat hem hittelön.

Förhoppningsvis skulle det göra att jag bara skulle behöva teckna ännu ett lån på min nuvarande lght och inte på mina föräldrars gård också. För att betala av den designer som åtagit sig jobbet.. hm.

Jag är nog ganska glad att det inte var jag som satt i tvsoffan imorse och försökte hålla en värdig min när programledaren hintar om att jag redan gjort mer än en normal arkeolog klarar av på ett helt liv.

Stick to what you know.

2 kommentarer:

jenny sa...

o vad bra! nu kan jag blogg-stalka dig också... (mitt internetberoende vet inga gränser...)

danidanger sa...

du är så välkommen. jag kommer göra detsamm, nu har jag ju funnit din omtalade blog!