måndag, oktober 30, 2006

tentaångest?

Nej, den finns inte. Imorgon ska jag ta en heldag med min syster och hennes familj som bor i metropolen Tierp. Så hett.

Tenta på söndag, vad jag känner inför valet av veckodag är en helt annan sak, men jag har ingen tentaångest. Inte det minsta orolig. Känns oroväckande i sig. Bedrar jag mig. Borde jag kallsvettas lite bara för att, så får jag det ur systemet. Kanske lika så bra egentligen. Anledningen till mitt lugn är dagens genomgång, det betryggande resultatet som jag fick på den förra tentan och vetskapen om att den här kursen bygger på den förra.



Förstå mig rätt, jag klagar inte. Undrar bara lite smått om jag inte borde ha lite fjärilar i magen.. men å andra sidan. De borde ju smälta som snö vid midsommar. Mina magsyror går inte att bortse ifrån. De har ett nära släktskap med de som finns inuti Herman Hedning. Hm. Vid närmare eftertanke så har jag en hel del slående likheter.. en enorm aptit på diverse levande varelser, finner stort nöje i andras olycka och känner mig ibland som ett klot med ben. Möjligen inte den mest smickrande beskrivningen. Men vaddå. Ibland är sanningen vidrig att se i vitögat.

Inga kommentarer: