söndag, februari 24, 2008

Across the universe.

När min syster en gång köpte ett mer eller mindre fallfärdigt hus på landet så var jag såklart med och renoverade. På den tiden lyssnade man på blandband. Det som gick varmt den sommaren var ett med en massa Beatleslåtar på. Det är ungefär på den nivån jag har en relation till det bandet. Nu har jag en ny. Såg "Across the universe", hade ingen aning om vad det skulle vara. Det är en grym film som är inspirerad av drygt trettio av de tvåhundra sånger som de spelade in. De versioner av låtarna som de, i princip okända, skådisarna sjunger är helt fantastiska. Jag satt först och undrade vem som skrivit musiken, den var ju så bra och sammanhängande med storyn och stämningen. Visst kände jag igen en del, men det var inte alls så att jag gissade att allt var Beatles. Hur som helst. Jag rekommenderar alla att se den.

Inga kommentarer: