måndag, februari 04, 2008

Pop le bebe!

Visst är alla gravida just nu? Kanske är det bara jag som känner så. Kanske är det en rea som jag missat. Kanske är det så att jag uppnått den ålder då alla i ens närhet ynglar av sig.. Oavsett vilket, så är det något skumt. Numera blir jag mer förvånad av att du inte är gravid. Två av mina systrar, till exempel, väntar på att avkomman ska slinka ut. Den ena har gått över tiden och börjar bli lite otålig. Vem kan klandra henne för att hålla igen? Jag har sett Alienfilmerna. Jag vet hur en födsel ser ut. Det är ingen vacker syn. Inte konstigt att man väntar in i det sista. Inte heller om man ser det ut bebins vinkel. Den ligger i en perfekt tempererad floatingtank. Folk betalar bra för sådana behandlingar. Inte vill man väl ut? Allt finns ju där. Näringen skjuts upp direkt i blodet och man är naken som dagen man föddes.. eller rättare sagt. Som dagarna innan man föddes. Blir det verkligen bättre?

Inga kommentarer: