måndag, juli 02, 2007

Macho, macho man.

Fan ibland är jag så manlig att man baxnar.. igår var det så många poäng på machisimoskalan att jag bara måste skryta lite om dem. Det är ju så sällan jag kammar hem några alls.. Det började med att jag körde pickup till jobbet. När jag kom tillbaka till landet, låg ett gäng träd på backen. En lust att klyva de kapade stammarna kom över mig. Ljudet av en trä som klyvs och all den euforiska grottmannamässiga stämning lockade ut min lillebror, hans flicka och hennes lillebror. En fight med yxor utbröt. Det var vi mot träden. Vi vann. Även om de gav oss en god match. Sedan spontanbrottades vi på gräset. Svettiga, klibbiga mankroppar gneds mot varandra. Väldigt macho. Det enda som kändes som värdig avslutning på en sådan testosteronfest var grillat kött och skytte. Ja, du läser rätt. Vi sköt lerduvor med hagelbrakare och tavlor med salongsgeväret. Jag önskade bara att vi haft mera levande mål att leka med. Är det omoraliskt att föda upp typ kaniner, bara för att ha kul när man skjuter dem? Det skulle gå bra med andra djur också, hundar, katter, duvor, getter, grisar, negrer, råttor eller kanske orm? Hm..

Imorgon ska jag försöka hitta tillbaka till de feminina sidorna inom mig, om de nu inte är borta för alltid. Det här var mycket skoj.

Inga kommentarer: