onsdag, augusti 15, 2007

En helt vanlig dag i en hoppares liv.

Hej hej dagboken. Idag var det inte så roligt. Solen sken och himlen var blå.. men för min del hade det lika gärna regnat syra. Det blev inga hopp. Jag som skulle hoppa så mycket det bara gick, hela dagen lång, verkligen bocka av hopp efter hopp i min hoppjournal, så jag får mitt efterlängtade hoppcert. Nu undrar du kanske vad som hindrade mig. En liten detalj som kallas vinden. Blåser det för mycket får man inte hoppa. En vinge tar sig genom vinden med ca tio meter per sekund. Om det blåser upp, blåser man bort, kort och gott. Det suger, men imorgon är en annan dag.. då ska det vara molnigt med risk för regn. Gissa sju gånger hur många lifter det blir då. Jag sätter min tilltro till helgen.. och de tolv smågrisar som jag offrat till diverse suspekta gudomar.

Inga kommentarer: