onsdag, april 02, 2008

Favorit i repris.


När jag hittar en favorit, då lyssnar jag sönder den. Fråga bara min kära far vad han tycker om "Encore une fois" med Sash.. Nu blir det lätt att jag slänger filerna när jag tröttnat på musiken. In, ut, sprut, slut. Ja, ni kan ramsan. Så äter jag min musik. Det är sällan jag vill tillbaka till det som var. Sen snubblade jag över Jenny Wilsons "Love and youth". Den hade jag saknat. Låten ovan är en underbar låt till vårkänslorna och allt som det innebär. Håll med mig om det!


Den här låten har lite samma stämning. Knyt dina skor och låt dem föra dig framåt. Bara gå på. Så bra! Har fått för mig att jag hört att Jenny kommer med ny platta snart.. längtar!


Det sista klippet är en underbar låt med Robyn och Jenny. Såg den när den gick i en julspecial i svt. Det är vad jag kallar public service. Trodde inte att jag skulle höra den igen. Någonsin. Måste ha glömt att gud uppfann internet i allmänhet och youtube i synnerhet. Tack för det!

Inga kommentarer: