onsdag, november 19, 2008

blå


Sitter på en visning. Den här tavlan hänger på en vägg. Jag ville gå hem idag. Då var klockan tre. Kommer hem till nio. Troligen. Känner mig lite som motivet. Blå. Klagar inte. Egentligen. Är bara lite trött. Helgen innebar minimal vila. Det var det värt. Hoppas det kommer någon snart. Det är tråkigt att vara här själv. Och onödigt. Än mer onödigt känns det då jag en gång redan visat denna, fått riktigt bra bud och gjort allt för ett avslut, men sedan rasade det korthus jag byggt. Suck. Oj. Nu kommer någon. Så nu har de gått. Kul. De verkade gilla läget och lägenheten. Hoppas de lägger ett bra bud imorgon. Fick ett idag. På mindre än hälften av vad det var uppe i sist. Kunde inte göra annat än att skratta åt det. Ska bli kul att delge säljaren det ikväll. Han ångrar sig redan bittert över det som han gjorde förra vändan.

3 kommentarer:

danidanger sa...

Ibland går det inte så bra att blogga från mobilen.. det här skrev jag för snart två veckor sedan. Har affären i hamn och känner mig nöjd med resultatet, men ack vad seg den visningen var.

Anonym sa...

Du kan alltid ringa mig så ska jag göra mitt bästa att pigga upp dig.

Stor kram

danidanger sa...

Babe!

Ska verkligen komma ihåg det!

Ibland behöver man kunna ringa en vän. Allt för ofta står jag där och bläddrar i telefonboken och lägger tillbaka luren för att jag inte vill vara en jobbig snubbe som behöver ett upplyftande samtal. Nästa gång ringer jag dig. Tack för det.