fredag, november 21, 2008

Mäklarmässa


Idag åker jag och en av mina kolleger till Kista för årets Mäklarmässa. Det ska bli spännande att se så många mäklare på samma plats. Ha ha. Jättespännannde. Nej, men allvarligt. Tanken är att gå på en mängd föreläsningar och få i sig en hel massa ny kunskap. Det svåraste känns som den utmaning det innebär att lämna kontoret en hel dag. Vi som åker är de som är här mest och som kanske har flest affärer i luften. Om en liten liten stund kommer kunder för att skriva kontrakt på det jag slutförde igår kväll. Känns gött. Man måste ju få iväg lite för att hinna med det man redan startat. Inga problem. Det rullar på.
Bilden.. jo, så fina är mina planlösningar innan en kines tar tag i det och skickar tillbaka en ren, fin och tydlig bild av bostaden. Jag älskar outsourcing.

3 kommentarer:

Staffan sa...

Hahahaha fy fan vad proffsigt...!

Anonym sa...

Ha! Det var rubriken på det här inlägget som ledde mig rätt.

Jag erkänner villigt att det var först på andra försöket som jag hittade hit, testade först med irrelevant dravel som innehöll för många sökord på en gång. Bland dem 'kontrakt' och 'förutsättningar' (!), tolka det om du kan.

Men nu är jag här tack vare 'mäklarmässa' och (oh, den var bara för enkel) 'blogspot'. Tack för idag och godnatt!

danidanger sa...

Ha ha. Cool Tina, jag visste väl att du skulle fixa't!