fredag, maj 25, 2007

Nail me, nazi.

Ovårdade fingertoppar är ett tydligt tecken på.. ja, vad?

Att man kanske inte har tid för att man är så busy med att rädda världen från ondska, kanske.

Men så länge man inte håller på med det så kan man faktiskt se över den yttersta delen av sin hand. Den kommer att komma i kontakt med så många av dina medmänniskor, låt dem njuta av dess beröring och inte gråta inombords vid dess åsyn.

Nej, vårdade naglar är ett tydligt tecken på respekt och visar att man bryr sig om de man möter. Att man vill bjuda på en upplevelse av utsökt konst, som en perfekt manikurerad hand kan innebära.

En gång var jag jag en sån där. En som åt mig själv. Nu pratar jag inte om att vara såpass vig att kunna göra det som hundar gör.. jag åt på andra lemmar. Så snart det fanns minsta flik vid nagelbanden så bet jag till. Så det blödde. Nuförtiden har jag lyckats råda bot. Det kostade tio kronor. Hemligheten är en liten kniv som man hyvlar med. Hur smidigt som helst. Äntligen kan jag vara den nagelnazi som alltid bott inom mig.

2 kommentarer:

Staffan sa...

Vårdade naglar är ett uttryck för egocentrism, hur mycket man föredrar att arbeta på sitt yttre istället för att slita i gruvan med de andra dvärgarna.

Den med snyggast nagelband fick naila snövit, medan de andra satt och tittade på med sina lortiga händer!

Personligen tror jag det var Toker. Jag köpte aldrig hans lilla spel..

danidanger sa...

Såklart det var Toker. Han hade alltid så välvårdade lemmar.