måndag, maj 07, 2007

Roadrunner +

Jag älskar leksaker! Den idag införskaffade är en liten manick som kopplas in i min iPod nano och som sedan snackar med en sensor som fästs på ena skon. Det den gör är att registrerar hur snabbt, långt och sexigt jag springer. Eller ja, kanske inte det sistnämnda. Men ju fler gadgets, desto sexigare, är det inte så?! Nu har jag iallafall en profil på Nike+ hemsida, där ser jag i fortsättningen alla lopp, medeltider, antal brända kalorier och kan utmana människor runt hela världen i olika lopp samt sätta upp olika egna mål som jag ska klara, t ex att löpa en viss distans, ett visst antal lopp under en period eller att bli lite snabbare hela tiden. Hur kul låter inte det här.

Fråga mig igen om en månad. Då har jag nog tröttnat. Tur att det inte var sjukt dyrt ;)

Inga kommentarer: