söndag, juni 29, 2008

Charlie Bartlett



Blommorna på mitt bord har börjat vissna, men de har gett mig mycken glädje. Deras väldoft har strömmat mot mig så snart porten i trapphuset öppnats, då jag kommit hem. I samband med deras bortgång så är det dags att jag avger ett litet inlägg. Det jag vill tala om är en film som jag just sett, den var väldigt bra. Den heter som ovan. Klippet visar unge herr Bartlett vid middagsbordet. Det är hans första dag på Ritalin, därav den höga koncentrationsförmågan. Hoppas du blir sugen på att veta mer om honom och vad som händer honom. Jag vill varmt rekommendera dig att ta reda på det. Under tiden ska jag låta mina blommor stå, så länge att all väldoft övergår till någon annat.. en annan doft, helt enkelt. Sedan får det vara. Ut med det gamla, in med det nya.

2 kommentarer:

tamigintepaorden@hotmail.com sa...

Jag såg den förr förra helgen och visst var den väl ok men en lite större dos svart humor hade gjort den perfa. Synd att de inte gick lite längre.

danidanger sa...

Ja.. ok. Lite mer svart humor hade inte skadat.. men jag tycker ändå att den var väl godkänd!