söndag, juni 22, 2008

Ja, den var allt som den skulle vara!



Klicka på play och njut av Nina Simone, medan du tar emot denna enkla befallning. Gå och se filmen! Känner du att du inte vill gå själv och inte har någon som kan gå med dig? Säg bara till, jag ser den gärna igen. En fördel är det såklart, om du redan sett serien och älskar den, men det är långt ifrån ett måste. En av de mest härliga stunderna var när man fick se Carrie's nybyggda garderob. Det gick ett sus av "Ååååhh!" genom hela salongen. Way cool. Jag fick lite ribba. Så het var den! Och att stiga tillbaka in i garderoben, är inget som brukar vara en upphetsande tanke. Som tur är, står mitt skohorn från Manolo Blahnik tryggt på hyllan i hallen. Jag håller med den recension jag tidigare länkade till. Det är den sjunde säsongen som man aldrig fick se, nästan mer därtill. Erkänner villigt att jag var både rädd och skeptiskt inställd då jag tog plats i den rödklädda sitsen. Skulle det verkligen funka? Kommer kemin att finnas kvar? Är det en bra idé att riskera att känslan från serien förvanskas? Alla mina rädslor och tvivel gjordes omintet, jag grät vid ett flertalet tillfällen, skrattade vid andra och gick därifrån med en lättnadens känsla. Lättad för att det fungerade. Världen snurrar på och de fyra vännerna vandrar vidare i vackra klänningar och fantastiska skor!

Inga kommentarer: