tisdag, juni 24, 2008

Le grand final!


Sista dagen på jobbet. Inte ofta man upplever den.. eller vänta! Hur många gånger har jag slutat just detta jobb? Hm.. låt se. En gång för att jobba på NK, en gång för att flytta till Spanien, en gång för att ansvara för en annan butik, visserligen i samma kedja, slutade där för att börja plugga på allvar och så nu. En sista gång, som för att befästa alla andra gånger, för att jag har ett nytt jobb, ett jobb som kräver allt och som jag vill satsa allt på.. Vore det ett nederlag om jag kom tillbaka. Igen? Jag skulle inte se det som det. Det har varit fantastiskt att fått komma tillbaka förut! Att ha ett jobb är aldrig en dålig sak. Det är upp till dig vad du får ut av det, vad det ger dig i form av utmaningar och utveckling, till viss del också i lön. Det jobb jag slutar idag har verkligen givit mig mycket.. Erfarenhet, kompetens, pengar, vänner och minnen för livet. Det är och kommer alltid att vara Mio, min Mio. Nu undrar jag om jag ska köpa något gott till min kolleger att smaska på.. tänkte tårta, men varmkorv ser så himla gott ut.

Inga kommentarer: