lördag, december 15, 2007

Dagen efter kvällen före..

Idag var en sådan där dag. En tid man bara lider igenom och knappt kan minnas varför eller när man led så senast. Igår var det firmafest på ett av mina jobb. De sparade inte på kulorna. Vinet flödade, ståuppen var bästa hittills jag sett och maten var inte av denna världen. Som mos på bullen var mina kollegor, som alltid, grymt roliga och festade hårt. Idag var det nästan bara jag som jobbade av oss, men mina tankar gick ut till en tjej som skulle skriva en tung tentamen.. undrar hur det gick.. hon visste knappt vilket hus hon bodde i när jag lämnade henne i morse.. Nu har snart mitt matbröd jäst klart och ska gräddas, sedan blir det te och nybakad smörgås framför lite anime, för att sen sussa så sött till morgondagen, som blir en annan dag. Ny start. Inget mera tycka lite synd om sig för att man varit dum som druckit lite för mycket. Det blir skönt.

3 kommentarer:

Staffan sa...

Anime?

danidanger sa...

Death note.

Anonym sa...

Puh! Råkade glömma ett i in danidanger när jag skulle skriva din adress till bloggen och fick en obehaglig överraskning. Först förstog jag det inte och tänkte direkt kommentera den förfärliga färgen på bloggen och be dig byta.
MEN i sista sekund insåg jag att jag var inne på fel.
Vilken tur säger jag bara!