måndag, december 01, 2008

Freudiansk slips

Det är inget på tv idag. Jag har inte upptäckt det förrän nu. Brukar jobba, ju. Nu låter jag Kobra stå på i bakgrunden. Bara för att känna att jag får max av mina surt förvärvade kronor som går till den publika servisen. Det handlar om vilken effekt Freud haft på kulturen. Analyse this, tänker jag. Ryser lite. Mest över att Robert de Niro kanske gjort tidernas sämsta rollval. Om och om igen. Som tur är gick det ett par relativt nya avsnitt av den där gula familjen. Det var två som jag inte sett. Det var det bästa som hände idag, eller det näst bästa. Det bästa var min lunch med Mamma och Hanna. Trots att jag bara satt där som en docka, var självlysande och visade brösten. Metaforiskt talat. Jag blundar bara när jag ligger ned. Snart ska jag inte skriva mer på det här inlägget. Du har redan insett att jag inte har något att säga. Men du läser vidare ändå. Det gillar jag. Jag gillar dig för det. Till jul önskar jag mig en freudian slip. Broderad med korsstygn eller tatuerad på bringan. Där gör de sig som bäst.

Inga kommentarer: