måndag, december 01, 2008

Fisköga

Jag hade en allt för tom blick idag. Gick omkring som om jag hade ett cyklop fyllt med vatten och kanske en guldfisk däri. Tror mina långa dagar som varit många i följd tar ut sin rätt. Tur då att jag kunde ta lite ledigt. Gick hem strax före fem. Fantastiskt. Städade inför styrelsemötet som skulle hålla hus hemma hos mig. Städade och städade. Jag diskade. Plockade upp lite kläder. Et voilá. Done and done. Imorgon är det jag som tar en sovmorgon och låtsas att det inte alls är trist att visa om lägenheter igen utan att hitta lämplig köpare. Det som går att förneka har inte hänt. Typ. Märk väl, jag klagar inte. Konstaterar torra fakta. Går vidare och tar nya tag. Simmar fram i tillvaron. Visar en bostad, blickar ut och tänker att wow, här har jag aldrig varit förut.

Inga kommentarer: