onsdag, december 10, 2008

Ingen rök utan eld

Gissa om min bil gick igenom besiktningen. Nope. Hade det på känn. Körde den duktigt genom en tvätt först för att den skulle se fin ut. De rostiga järnfälgarna gjorde inte sitt till. De ser förjävliga ut. Borda ta och köpa nya, eller täcka över dem med plast. En annan dag. Vid tomgång har jag reagerat på att det luktat lite avgaser i bilen.. vad gjorde jag åt det. Inget. Nu får jag göra det. Rätt åt mig. Jag har ju struntat i det. Men orka, liksom. Det räcker med ändå. Det kommer i alla fall upp rök ur motorn på ställen där det inte borde göra det. Jag vill inte behöva bry mig om bilen så. Egentligen behöver jag det inte heller, jag har bokat tid på verkstad. Får se vad det kalaset slutar på. Fick en pris uppfattning av killen jag bokade med. Lägst en relativt låg summa. Som högst en summa på 120 procent över det. Bra spann. Tänk om jag fick värdera hem så. Då hade det vart lätt. Ja, din bostad är värd mellan 800 000 och 2 000 000. Känns det ok? För mig känns det ok att lämna in skiten, hämta ut den fixad och fin. Kosta vad det kosta vill. Hoppas inte min mekaniker också är min läsare.

Inga kommentarer: