tisdag, december 02, 2008

Tuffa tider

Här kommer min kommentar till krisen; bit ihop, det blir svårare innan det blir lättare igen, det som inte dödar dig gör dig starkare och en massa andra floskler som du inte kan ta till dig ändå. Gör det enda vettiga som man kan göra med kloka ord. Skicka dem vidare. Jag tycker det är fascinerande hur fantastiskt fort det gick. På några månader gick det från att vara, inga problem, till att bli årtiondets katastrof. Tillbaka i tiden. Företag till höger och vänster ser till sina kostnader och kapar skallar. Ingen går oberörd genom det här. Min egen bostad skulle knappt betinga det jag gav, för snart fem år sedan. Nu undrar jag om den konstgjorda andning som sätts in fungerar, om livlinorna som kastas ut till den fallna ängel som finansen är, kommer att hålla. Den som lever får se.

Inga kommentarer: