torsdag, december 18, 2008

Det är min mammas dag idag!

Jag hade namnsdag för en vecka sedan, då kom mamma in med mumsiga matlådor och en maffig, hemmabakad chokladtårta de luxe. No kidding. Den var på allvar. Den räckte i flera dar. Den var, som jag är, bäst lämpad att avnjutas i små doser. Så gott. Nu tänkte jag att jag skulle återgälda det, då hon fyller år idag. Fick ett mess igår. Hon flyr fältet, åker ner till bibelbältet för att få leka lite med keruberna, mina gudsöner. Suck. Jag ringde och hälsade att hon nu förstört mitt liv och lade på.. men jag kan inte hålla mig från att ändå ge henne mitt hjärta.

2 kommentarer:

Staffan sa...

Ska vi åka kanot på julafton?! Kommer du ut tidigare kan vi iofs åka tidigare.. Det är översvämningar häromkring i deluxeform, så jag vill passa på att återuppleva lite barndomsäventyr.

Deal or no deal?

saga sa...

Miljoner Tack!
Mamma