lördag, juli 05, 2008

Fuck vacation!


Ett av mina mindre sammanhållna inlägg är på väg. Bered dig på det. Poängen börjar jag med, så det inte blir några otydligheter längre fram. Jag behöver ingen semester. Har ingen lust alls till det. Ta ditt tält, bränn din biljett, slopa annonserna, häll ut jetbränslet och sänk den där paradisön du köpt till mig. Jag vill inget ha. Bläddrade igenom tidningen, sistaminutentjafset gav mig kväljningar. Folk talar om inget annat, än vad de ska göra på ledigheten. Skärp dig och gå tillbaka till jobbet, tänker jag. Jag har en helg utan obligatoriska uppgifter. Är ute på landet och väntar på att mina lekkamrater ska vakna. Jag blev så glad när jag fick ett bitchigt mail att svara på. Tror inte svaret var det som väntades. Jag tror att de väntade sig att jag skulle foga mig fint i deras krav. Tji fick de. De fångade mig i fel stund. De fick ännu en uppläxning, väl befogad, nota bene. Skriver det här inlägget utan annan motivering än att det ger mig ett syfte att existera en stund. Har jag ett problem? Jag vill inte se det som så. Om du inte menar det faktum att jag väljer att dekorera det här skumma inlägget med en bild på en naken tjej som plockar guldiga svampar, som ser ut att ge dig drömmar du inte kunnat drömma om. Men var min gäst. Analysera mig mera. Skriv ett inlägg. Få det ur ditt rövskägg. Kasta på mig ett ruttet ägg. Nu har jag rimmat av mig för idag, var inte orolig, det kommer inte mera. Kanske en ordvits eller två, men det är obligatoriskt vid min beaktansvärda ålder. Man måste inte föda barn för att dra pappaskämten. Åter till min maincore. Jag har ingen lust att vara ledig. Jag vill dra omkring på stan i många lager kläder. Jag vill inte vara i solen, inte bada och ha ledigt. Jag vill boka upp möten och förmedla bostäder. Inget annat lockar. Suck. Snart måste min jävla registrering vara klar. Som du märker mår jag inte bra av att låtas vänta. Kanske är det alla analys som krävs. Diagnosen är ställd. Midsommarstången är fälld. Ha ha. Kunde inte låta bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vem försöker du övertyga??? he he

danidanger sa...

Mig, själv. Som vanligt. Allt handlar om mig. Mig, mig mig.