lördag, juli 05, 2008

Klubba flera sälar


Nu känner jag lite mer harmonisk. Kidsen vaknade och vi drog till sjön. Testade min nya våtdräkt. Sexy time, all the time. Staffan ville testa den. Jag hade redan blött ned den.. han bytte om från sina surfshorts till dräkten, på flytbryggan. Barnen som lekte oskuldsfullt i vattenbrynet är inte så oskuldfullsfulla längre. Det var ganska roande att se honom kämpa mot det dyblöta neoprenet för att få på sig den. Sedan var det bara att simma som en säl. Jag är glad och tacksam för de sälar som fick offra livet för min dräkt. Ett fint skinn blev det. Det blev inte så mycket träning som lekar. Jag inser att det finns ett värde i att vara ledig och leka lite också. Ska tagga ned idag. Har nallat lite vino och ska snart börja med middagen, medan barnen mjölkar korna. Soft. Imorgon blir det en skön löptur genom skogarna och sedan en sväng till sjön för mer simträning, för att avsluta dagen med ett paintballbattle.

Inga kommentarer: