söndag, juni 17, 2007

No tease!



En del säger att de är allätare.. oftast betyder det att de inte bildat sig en uppfattning om vilken musik de egentligen gillar på riktigt. Jag vet vad jag gillar. Kanske verkar jag splittrad. Här har jag postat sådant som jag diggar och velat dela med mig av. Du har fått se allt från jazz via techno till pop och rap. Det hänger inte på genre om det är bra eller inte. Musik ska ge energi. Få dig att känna saker. Rensa ditt huvud och ladda dina batterier. Självklart gör olika låtar olika saker för olika människor, vid olika tillfällen. Det är charmen. En annan sak som jag hoppas uppfattas som charmig är min förmåga att skriva en massa strunt. Annars är jag ute på tunn is. Men åter till spåret av smulor som jag följer till pepparkakshuset. Igår lyssnade jag på Evan Rachel Woods nya killes nya platta. Säkert sex gånger på raden. Oväntat. Men just vad jag behövde. Gillar den skarpt. Vråligt och skränigt. Men snyggt på ett släpigt sätt som ett omkullblåst körsbärsträd som ligger där i leran och blommar trots att stammen är i princip helt av. Sno skiten och ta den till dig. Passa på att gotta ned dig en dag när allt inte känns så där lätt och fluffigt.. Ni fattar. Jag äter inte allt. Jag äter bara allt med själ.

Inga kommentarer: