måndag, mars 24, 2008

"Back off, bitch! sade grodan och Jesus stannade upp."

Så.. då var påsken förbi, eller nästan iallafall. En sista dag. Än en gång har jag varit irriterad över att det inte bara är måndagar hela tiden. Varför ska vi ha allmänna helgdagar, då allt är stängt? Det känns ju bara såå sjuttonhundratal och inte på ett läckert, lite retroaktigt sätt. Nej, bara irriterande. Nu tänker du säkert att jag borde tänka på de stackare som skulle tvingas jobba. Jag är en sådan stackare. Jag klagar inte. Tänk istället på samhället i stort. Avskaffandet av röda dagar skulle öka omsättningen och arbetstillfällena. Självklart ska man få vara ledig lika mycket som förut, men man borde få välja helg själv. Tror man på att en snubbe reste sig ur sin grav efter ett par dagar och jagade en groda som gjorde allt för att skydda sin kompis som var en fin fisk. Ja, då kan man ta påsken ledigt. Visst var det väl det som det stod i bibeln? Nåväl, om inte så var det nog något lika trovärdigt, det tror jag. Men vill man ha en annan helg ledigt så varför inte det? Låt bara mig slippa leta runt i halva stan för att hitta ett öppet ställe när jag vill shoppa loss. Det är mot min religion. Jag handlar, alltså finns jag.

Inga kommentarer: