onsdag, mars 26, 2008

Musik eller skor, det är frågan!


Igår hade jag en het debatt med Anna. Ja, vi var nästan osams. Klorna började krypa fram och klösandet var nästan i full gång. Tills vi lugnade ned oss. Det var inte så viktigt. Påståendet jag ville föra fram var detta. Att hitta ny musik som jag aldrig hört förut, men som verkligen talar till mig och ger mig en ny syn på världen och en annan känsla än den jag hade innan. Ja, det knäcker. För att förklara hur skön känsla det är, drog jag parallellen till känslan som infinner sig när man hittar ett par riktigt fina skor.. oj, oj. Hon menar att inget kan mätas med tillfredsställelsen av att hitta de perfekta skorna. Där gick jag ut på helig mark. Ingen förståelse för hädelser!

Nåväl, idag snubblade jag över en skön person på piratviken. Skengravid kallade den sig för och hade torrents till Kitsune Maison 5, Fischerspooner, M.I.A paperplanes Homeland security remixes, Robots in disguise, Promise and the monster, The sweptaways, These new puritans och Hercules and love affair. Plus en del annat skönt. Så grymt. Att du kanske inte har en aning om vad jag rabblade upp spelar mindre roll. Jag lovar att de är värda att leta upp och ladda ned. Jag delar inte med mig. Det är ju det olagliga i kråksången, men jag tackar och tar emot av de som laddar upp. Tack, tack.

Inga kommentarer: