måndag, mars 24, 2008

Erik

Jo, nedanstående text är stulen rakt av.

"Föddes i Sri Lanka, kom till ett glesbefolkat Åsa på Sveriges västkust när jag var 6 veckor. Kort efter det brakade helvetet lös. Hade en stormig uppväxt, droger och slagsmål, in och ut på ungdomshem. När jag hade uppnåt en ålder av 4 år hade allt gått åt helvete och jag tänkte att det är dags att göra en u-sväng. Började i bibelskola blott 5 år gammal, skaffade mig lite vänner på vägen, söp bort dem och hamnade återigen i en nedåtgående självdestruktiv spiral. Hamnade på gatan men vid 15 års ålder fick jag kontakt med Jehovas, återigen blev religionen min räddning. Gick med i ett program för människor precis som jag och lyckades ta mig in på gymnasiet, slutade med toppbetyg i alla ämnen och ett MVG+ i religion. Missionerade i två år och sen hamnade jag på fastighetsmäklarprogrammet i Gävle, och här är jag nu och utifrån mina upplevelser skriver jag den här bloggen."

Läs om min vän Eriks vardag och leverne. En riktig solskenshistoria. Som en bloggvärldens Suzzie Tapper! Han är kået i kamp och kampen i kampsång.

Inga kommentarer: