fredag, mars 23, 2007

Beroende lika som osexig.

Har ingen tid att ta sig en titt i spegeln?

Den senaste tiden har jag gjort en upptäckt. Inget är som på gamla filmer, där de är underbart dekadenta. I verkligheten är rökare så skabbiga. Inte det minsta glamorösa och mystiska. De ser mest ut som vandrande sopkorgar. Man vill slänga gammal mat på dem.

Detsamma gäller gamers. Tro mig, jag vet. Jag är själv återfallsmissbrukare. Ibland ta jag en timeout på typ tre dagar. Spelar ut ett nytt spel och kopplar bort samtiden. Ganska befriande och refreshing. Med refreshing menar jag mentalt, inte fysiskt. Man hinner liksom ladda om kanonerna och kan angripa sina verkliga problem med nyfunnen kraft.. men under de dagar som en handkontroll sitter med ett krampaktigt grepp i mina fingrar så vill jag inte att någon ser mig. Här talar vi om ett minimum av sömn och bristande personlig hygien. Nästa nivå är inom räckhåll. En dusch är för stort avbrott. Att det i dagsläget är rätt många som avlidit på grund av detta är inget mysterium. De har spelat tills de dött, helt enkelt. Är det ett mått på självdisciplin att, så till den milda grad, koppla bort alla kroppsliga impulser?

Oavsett vilket så är det fan inte estetiskt tilltalande. Inte många ser ut som Neo.

Det är något med just beroendefaktorn som fukkar upp dig, får dig att tappa fokus på det som verkligen betyder något. Hur du ser ut. Listan kan göras lång på missbruk som får dig att tappa bort allt vad stil heter. Tänk efter själv, när såg du senast en sexig rökare, en het hetsätare, en fräsch plastikoperationstorsk, en proportionerlig kroppsbyggare, en attraktiv schlagerfantast eller ett fabulöst fyllo?

Nej, jag trodde väl inte det.

Tänk på det nästa gång du känner att du vill köpa bara en endaste enda liten trisslott till. För varje beroende du drar på dig så kapas dina hotnesspoäng med tre. Lätt. Det här är extra illa för de stackars nördarna som ofta börjar på två..

Tack och lov för att jag bara är gamer till, men mest från. Det går veckor mellan gångerna. Min största last är däremot den enda som accepteras. Den enda som ger dig mer stil. Den enda som gynnar samhället, drar in mera skatt till skola, sjukvård och allmänt vägnät. Jag bidrar till arbetstillfällen och en fortsatt blomstrande ekonomi.


Med utmaxade krediter sover jag gott om natten i vetskapen om vilken god gärning jag gjort och drömmer om hur het outfit jag har på gång till morgondagen.

4 kommentarer:

danidanger sa...

Salty, du vet att du inte faller inom denna kategori, Du försöker ju bara att börja röka. Du är fortfarande ett bombskal, baby.

Staffan sa...

Har du baserat ett helt inlägg på South Park?

Jag har sett ofräscha bajsporrfetishister också! Det gäller att ha ett sunt förhållande till sin bajsporr. Bara lite då och då, och när man väl gör det så får man se till att ha en bra viskositet i krämen.

Det kladdar mindre då.

tamigintepaorden@hotmail.com sa...

Jag är så jävla sexig att det måste dämpas med en cigg då och då. Det lustiga med detta inlägg är att det kombinerar en analys av beroende och avslutas med ditt beroende SHOPPING! Vad försöker ditt undermedvetna säga till dig? Doh!

danidanger sa...

Ja, jag vet.. det gick inte att stoppa.