onsdag, mars 14, 2007

Säkert tecken!

Vissa spanar efter svalor, andra ser om det finns skuggor bakom det lokala murmeldjuret. Jag litar inte till naturens krafter. Solen ligger som spön i backen, eller hur det nu är man beskriver det guldgula ljuset. Man minns ju inte, såhär efter månader av mörker. Nej, det säkraste tecknet, på att våren äntligen är i antågande, är den fantastiska armada av nya glassar som anfaller horderna av blekfeta svenskar. Det är lätt att se var Peter Jackson fick inspiration till sin figur Gollum. Nu är frågan bara, vilken blir din precious?

Klicka på bilden om du vill se DN's test.

5 kommentarer:

Staffan sa...

Calippo 4-ever i mitt <3

danidanger sa...

Ha ha. En god vän till mig tvingas av sin man att bryta bananen i bitar när hon äter den. Den är alldeles för tydlig insinuation att äta den rakt av.. vad är det då att strosa omkring och slurpa på ett fallosformat, saftigt stycke som åker fram och tillbaka i sitt skal?

Svaret är: gott, gottigottgott!

Anonym sa...

So far this year... Magnum Colombia! Galen kaffeglass som smakar smaskens i munnen... :D
Iofs den enda jag smakat i år men vem fan bryr sig?! Nästa glass till avsugning blir...... Sandwich jordgubb! Tror starkt på den....

See you soon honeymoon

Anonym sa...

by the way.... I´ve been shopping! :S

danidanger sa...

Ooh. Undrar smått vad du köpt.. Jag vill också shoppa.. ska nog ned på stan och tjacka Monocle.. om den nu finns i det torftiga tidningsutbudet som man har att tillgå här på byn.