torsdag, mars 22, 2007

Go Girlie!

Meh, lägg av! Det är allt jag har att säga till föreningen Sveriges konsumenter. Klicka på stjärnan och läs hur de sågar glassen Girlie, som GB just lanserat. De anser det inte vara bra med en glass som cementerar könsrollerna. Vad sade ni? Hur i helvete kan en glass cementera något alls? Behövs det inte en svettig byggjobbare i overall som uttrycker sin vilja att kopulera till förbipasserande småflickor till det? Det trodde jag. Håller istället helt med storföretaget i den här frågan. Glassen ska förmedla stjärnglans och discokänsla. Det gör den. Speciellt som pinnen innehåller glitter. Vill ha. Jag kommer ju vara supersöt i sommar, med pungkorta shorts, sidenband i mina skor och en rosa, stjärnformad glass i min mun. Det borde väl få cementen som håller fast könsrollerna att erodera som de rostiga fundamenten som bär upp Svinesundsbron?


4 kommentarer:

Staffan sa...

Pungkorta shorts! YES!

danidanger sa...

Jag vet! Så hett! Det är sommarens starkaste trend. Sno Mariah Carey's små trasor och du är som tagen från en sida i senaste Vouge.

Staffan sa...

Jag tror jag ska spara ut håret..

danidanger sa...

Gört!

Små söta rastaflätor med snäckskalspärlor som skallrar fint i vinden är det som gör sommaren, sanna mina ord!