söndag, mars 04, 2007

Varde ljud!

Vaknade. Jag trodde att mitt skallben var på väg att klyvas i två delar för att släppa fram den avkomma som knackade på insidan för att komma ut. Avfärdade efter viss tvekan tanken på att uppsöka en smed, svalde två tabletter och tänkte att idag är inte dagen för att föda en gudom. Vi tar det nästa vecka. Ramlade in till duschen och tvagade min trötta lekamen. Tog mig igenom en lång dag på jobbet. Kundbemötande var inte min dröm. Speciellt inte som jag var väl medveten om hur härligt slappt mina partners in crime hade det hemma i mitt hem. Gårdagen var en lyckad dag. Vi hade sjukt kul i varandras sällskap och förundrades av allt fanskap driver omkring därute. Tur att vi träffade Tobi som spred sin stjärnglans över gemene man. Väl hemma igen från jobbet så var de fortfarande i vertikalt läge. Man blev smått avis. När Sara ringde och berättade att man väntade mig, med tacobuffén var framdukad var det inte långt från att jag tog dem alla fyra i nackskinnet och bar ut dem till räkan. Tur som är, hade de full förståelse och en aning hemlängtan. Kom snart igen! Min dörr står alltid på glänt för er.

Efter att ölmaskinen fört mig tillbaka till plusminusnoll, så fick jag en present. Inte vilken som helst. Grymmaste lurarna på marknaden. Bose, baby. Tydligen inte släppta i Sverige, ännu. Erkänner utan minsta tvekan att de just nu sitter där på mina öron och pumpar mig full av ljuva beats. Förmodligen gör de det, även när du läser det här. De har en cool funktion. Det är typ en mikrofon i varje lur, som fångar upp störande brus utifrån och neutraliserar det. Det blir ett ljudvakuum, som låter musiken spelas upp kristallklart. Var avundsjuk. Det borde du.

Nu kanske du undrar om det är så att jag alltid får presenter, bara sådär. Den senaste tiden har varit lite så. Min underbara mamma gav mig Viktor & Rolfs nya parfym Antidote i förra veckan. Utan annan anledning än att hon ville det. Fram för mera sådant! Den doften är för övrigt väldigt jag. Anna, som känner mig väl sade det tydligast. Det luktar som du, fast koncentrerat. Nästa gång du ska läsa min blog, spraya lite motgift över fingertopparna och upplev mig i flera sinnen på samma gång. Nu kom jag lite från det jag började med att skriva om.. kan sömnbrist ha en inverkan på mig, trots allt? Det jag ville förklara var att presenten idag fick jag för att jag hjälpte till med stajling och stöd. Anytime. Det var ett nöje. Kan verka som att jag var osjälvisk som engagerade mig och gav mycket tid till det, men det ger mig en riktigt skön känsla att veta att jag har underlättat och varit till tjänst för de jag verkligen håller av. Ni ser, det var en akt av egoism. Men när det verkligen kommer till kritan är det ju det som driver alla. Viljan att må bättre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

D där hörlurarna skall jag norpa!

danidanger sa...

Din lilla råtta. Du skulle bara våga!

Staffan sa...

Jag ska frolla dem!

danidanger sa...

Ha ha. You can't touch this.