torsdag, mars 22, 2007

Klargörande inlägg.


Det har kommit till min kännedom att man kan uppfatta mig som aningen hatisk och antidjurvänlig. Det låter ju inte så bra. Därför kommer detta inlägg för att reda ut det hela. Jag tycker om djur. Speciellt små söta och pälsbeklädda sådana, men fjädrar gillar jag också. Tänk vad gulligt det vore om man kunde få de båda i kombination. Dagens genforskning om kloning och sådant borde möjliggöra det, tycker jag. Tänk er själva. En liten ekorre med papegojstjärt. Det bästa av två världar. Vilken industri det skulle bli. Kanske man kunde morfa ihop sitt drömhusdjur på en hemsida och få den levererad inom tjugofyra timmar. De flesta skulle nog inte ha så lång livslängd, så nyköp skulle bli frekvent. Underbart för ekonomin i landet. Just det. Igår kom jag på den briljanta idén för att få flera tittare till det urtråkiga programmet "Hitta hem". Det hela går ut på att, som titeln antyder, hitta hem till olika smådjur. Tänk vilken tvist det vore om man i detalj fick avnjuta avrättningen av ett litet liv i varje avsnitt. "Lilla lotta, den borttappade hamstern har inte fått ett nytt hem ännu, så nu ska hon få ett syrabad." Man kan ha olika härliga metoder, att få dem att passera till andra sidan, i varje avsnitt, få tittarna att överraskas, förundras och skicka in tips på egna metoder som de använder hemma. Oändliga möjligheter. Framförallt så tror jag att det inte alls skulle bli svårt att hitta hem till de skabbiga kräken om en giljotinklinga dallrade hotfullt ovanför deras oskuldsfulla små halsar. Så ni ser. Jag har bara deras egna intresse först. Jag njuter inte alls av att dra vingarna av flugor för att sedan leda dem med ett koppel av sytråd fram och tillbaka i min handflata. Nej, inte alls.




11 kommentarer:

Anonym sa...

jag gillar att micra flugor. katter tar det så lång tid innan dom dör...

danidanger sa...

Men gumman, du har helt missat poängen! Att det tar lång tid innan dom dör är ju själva charmen med just micro. Man glömmer aldrig det skärande ljudet som en våt katta utstöter på den roterande tallriken. Åh, det är sådana minnen som värmer i vintermörkret.

Anonym sa...

förvisso, men will it blend? det är frågan! att köra en katt i mixern är en riktig utmaning. det är lattast att ta huvudet först. för då kan den liksom inte hoppa ur, men, vem har sagt att det ska vara lätt? jag vill se ansiktsuttrycket när mixerbladen hugger tag och vevar om. vilken syn!

Anonym sa...

haha du är en galen man

danidanger sa...

Babe, sanity is overrated!

Anonym sa...

är inte syrabad lite överskattat ? hamsterns dans i stekpannan ?

Anonym sa...

är inte syrabad lite överskattat ? hamsterns dans i stekpannan ?

danidanger sa...

Som ni ser är det här en fantastisk idé. Att låta tittarna komma med egna tips på plågeri. Få ämnen ger upphov till samma idérikedom. Se bara på alla de redskap för tortyr som passerat genom historien. Människan är en mördare, svårare än så är det inte.

Anonym sa...

haha! hamsterns dans i stekpannan!

danidanger sa...

Jo, som sagt. Publik succé är givet vid ett motsvarande koncept som det som presenterats här. Glöm Jackass och Dirrty. Att plåga andra är skönare än att plåga sig själv!

Anonym sa...

skadeglädjen vet du...