söndag, november 12, 2006

Innovativ reklam.

Visst blir man trött på att alltid utsättas för reklam. I alla sammanhang och platser finns det budskap om att man ska konsumera mera. Eftersom det är omöjligt att komma undan från reklam i vår samtid och att man blir påverkad är inget att hymla med. Reklam finns för att det fungerar... men man har ändå ett val. Jag väljer att helt sluta köpa en vara, som jag kan ha köpt i flera år, om de kommer med en kampanj som jag inte gillar. Jag vill inte känna mig omedvetet styrd till en viss produkt. Därför väljer jag att köpa de artiklar som jag gillar sättet de lanseras på. För att jag gillar reklamen. Ibland är det inget jag behöver, eller ett alternativ som jag borde välja. Men vaddå. När har det spelat roll hittills?

Här följer ett par nya knep som de innovativa reklamskaparna kommit på.. en mugg med reklam för en plastikklinik och en mugg som gör reklam för ett tuggummi.





Sådant här gillar man. Fram för mera reklam på oväntade platser och en stor portion humor!

Inga kommentarer: