lördag, november 04, 2006

Sex and the city!

Jag har hört rykten.. rykten som gör att jag vill se över min tajta studentekonomi på en gång. Jag vill ha råd med ett biobesök.

Rykten säger att donnorna som en gång spatserade New Yorks gator fram och diskuterade livets allra största gåtor, har närmat sig ett beslut om att spela in en långfilm.. Det vore ju hur hett som helst.

Bara det inte blir som så många gånger förr. Den så länge efterlängtade filmen som skulle lyfta allas förväntningar och överaska alla, faller platt med ett ruttet manus, oengegerade skådisar, överarbetad klippning, pretentiös garderob, löjliga videomontage, oinspirerad musik och dåligt tajmad premiär. Usch, man har ju sett det alldeles för många gånger förut.

Hur stor är inte pressen? Om Peter Jackson trodde att han hade hängivna fans att tillfredställa när han gjorde Sagan om ringen, då är det inget mot pressen på den som tar sig an Sex an the city- filmen!

Det kommer att krävas mera än dvärgar med tydligt homoerotiska undertoner och sjukt håriga fötter!

Nej, nu vill vi få veta hur Miranda verkligen har det i Brooklyn med familjelyckan, eller blev det olyckan?

Har den episkopala prinsessan Charlotte funnit den sanna lyckan judendomen och barnlösheten?

Borde inte Carrie gjort en reality check och insett att Mr Big faktist är jävligt risig?

Vad vore sex, utan Samantha.. Har hon åldrats alls?

Men framförallt så handlar det om The City! Har den snö som föll tinat, springer det fortfarande fullt av vackra människor i Central Park, på Fifth avenue, i Soho och på alla andra legendariska ställen som gör Staden till det den är.


Nu vill jag tacka min korrespondent Louise, som håller ajour med det stora äpplet!



Skulle du se Sex and the city på bio?
Men har inte de där haggorna sagt sitt?
Vilda hästar skulle inte kunna hålla mig borta från bion!
Äh, jag såg ju Spice girls- the movie. Det räcker..
Borde inte Carrie spelas av Lindsay Lohan?
Min klädbudget tål inte den frestelsen, stannar hemma!
  
Free polls from Pollhost.com

2 kommentarer:

Lou sa...

Tack själv! Now get your cute ass back in the big apple:-)

Lou sa...

Tack själv! Now get your cute ass back in the big apple:-)