torsdag, november 30, 2006

Schmoove!

I måndags drog långa farbrorn och lilla Anna till storstaden för att se på alla fina saker.

Mitt main goal var att finna nya skor. De i och för sig riktigt billiga skorna som jag köpt från Wedin's är snygga men de mördar mina fötter och har redan gått sönder. Det kostar mera att köpa flera billiga än att köpa färre dyra, om de håller. Vilket de ofta gör.

Strosade runt i en hel massa affärer, hittade en grymt snygg skjorta, aningen frack, från Junk de luxe, på Awesome rags. Underbar shop, by the way. Men inga skor blev det.

På tisdagen hade vi ett par minuter över, så vi svängde in på Fico, favoritbutiken i Gävle. De har typ sex skomodeller. Bad att få prova mina nya älsklingar, som ni ser nedan. Schmoove är ett brittiskt märke som gör grymma skor! Ska bli spännande att se hur de håller i längden. De jag köpte är delvis i tyg, men hela insidan är klädd i ett mjukt skinn. Känns tryggt. Att man ska finna det man söker så nära. Går förbi Fico varje dag jag är där.

De var också långt ifrån de dyraste jag provade under min jakt.

Inga kommentarer: