tisdag, november 07, 2006

(Product)RED

(Product)RED är en produktlinje där en del av intäkterna går direkt till aidsforskning. Tanken är att man lika gärna ska kunna välja en RED-produkt och samtidigt göra en god sak. Det är just så som man (läs jag) vill att välgörenhet ska se ut. Det hela startades av ingen mindre än U2's Bono. Eftersom Bono är ganska brittisk, så finns de flesta produkterna just där. Som exempel kan jag nämna snygga prylar från Armani, Converse, Motorola och inte minst Apple. Bilden ovan visa den hetaste iPoden hittills. Den går hur bra som helst att köpa där du sitter. Ja, du läste rätt. Den är bara ett par klick bort! Man har ju alltid velat ha en röd, om jag inte redan hade två iPods, så hade jag köpt en. På stört.

Det sorgliga i kråksången är att det allra bästa erbjudandet i samlingen, ett coolt rött kort från American Express, som skänker en procentuell del av allt(!) som du handlar på det till forskningen, bara går att få om man är boende i Storbritannien. Surt sade räven. De måste göra grundliga utvärderingar innan de, eventuellt, släpper det i resten av världen. Synd. Jag hade handlat allt på det kortet. Vet om att en del vägrar acceptera det kortet, men trångsynta handlare som inte tar ett sådant Amex får hitta mindre vidsynta kunder än jag.

Hoppas det här kan inspirera någon att välja en röd produkt framför en annan. Välj livet framför döden. Blod är tjockare än vatten.


http://www.joinred.com/

Inga kommentarer: