onsdag, november 22, 2006

på västfronten intet nytt.. eller?

TT och Reuters i all ära. Jag har en privatspanare i New York som ger mig rapporter om vad som händer i världen, fast bara om sådant som verkligen spelar roll. Dagens huvudnyhet handlar om cupcakes, eller muffins om man så vill. Tack Louise, för ett väl utfört uppdrag!

"har blivit beroende av cupcakes. från magnolia bakery (känt genom Sex and the city, vad annars) i west village (mitt nya favvo-område). det är ett pyttelitet ställe, inte ens ett kafé för det finns inga sittplatser där, och varje kväll ringlar sig kön lååång längs gatan utanför och de har en dörrvakt som släpper in en två och två, som vore det värsta inneklubben. varje gång jag åkte förbi stället brukade jag skratta åt människorna som köade för lite bakverk, tyckte de var töntar som fallit för hypen. men så en ödesdiger dag bestämde jag och rich oss för att köpa en varsin cupcake... och nu är vi fast. kan inte sluta tänka på det. gör omvägar för att "råka" befinna oss i magnolias kvarter. smakar bara smör och socker men det är ack så beroendeframkallande. kanske de slänger ned kemikalier i smeten, så att man blir fast."

Gaargh!
Håll med om att det vattnas i munhålan.. otäckt ord. Munhåla. Men vaddå. Heter ju så.
Nej nu måste jag baka.. eller tror du att en cupcake skulle fara illa av en flygtur över det där blöta som håller oss isär? Men reguljärflyg tar för lång tid.

Måste ha socker.

Kan man inte chartra en sådan där helikopter med en liten kylbox som används för att transportera organ som ska transplanteras. Det tar ju inte mera än ett dramatiskt videomontage innan den är framme. Det har jag sett så många gånger på tv och film. Jag menar, de kan ju inte ha fel, allihopa?! Nu kanske någon dristar sig till att tänka att en sådan flygning är reserverat livräddande insatser. Du har så rätt. Jag kan säkert dö av blodsockerbrist. Det här är akut!

Inga kommentarer: