måndag, januari 08, 2007

Back to school.

Så var jullovet slut. Inte för att jag direkt varit ledig. Tretton dagar till tenta. Har knappt öppnat böckerna. Den närmaste tiden kommer vara studiestuga i mitt kök. Det ska nog gå finfint. Vaknade upp idag med mera grus i ögonen än på länge. Kanske varit mer ledig än jag trott, eller kan det vara sen natts internetshopping som spökar? Tror mer på det senare. Upptäcker till min förskräckelse att det enda som funkar som frukost är en halvtom tetra med ekologisk mjölk. Jag som alltid brukar hushålla med en buffé. Äh, duger det till Naomi, så duger det till mig. Få födoämnen är så kompletta som mjölk. Tackolåv att jag inte är laktosintolerant. Ännu. Det här ska bli en bra dag. Det tror jag. Det är ju bara måndag en gång i veckan och Anna kommer ju vara vid min sida, så vad kan gå fel?

Inga kommentarer: