tisdag, januari 16, 2007

Sjuk inget mera.

Puh! Jag överlevde! Ett tag där var jag orolig. Skulle denna snuva snuva mig på resten av min existens? Jag vet att ni satt där framför datorn, tryvkte på uppdatera om och om igen, paniken stegrades och inget tecken på liv kom från mig. Stilla tänkte ni; Jag visste ju att han var lite krasslig, men kom igen, man dör väl inte så lätt, speciellt inte en überman som han?

Även om jag övervägde alternativet ett par gånger, så nej. Ingen död här inte. Vad skönt det är att känna sig på bättringsvägen. Igår var det riktigt risigt. Jag typ hostade ibland och nös ett par gånger. Blev tvungen att både snyta mig och använda nässpray. Fatta vad jag led. När jag tänker efter.. jag led nog egentligen mera av alla daytime tv som jag slökollade. Det var vidrigt. Inte konstigt att jag mår bättre idag. Kroppen tvingades till tillfrisknande för att undvika den tortyren en dag till. Att använda hot som medicin är skitbra! Alla vet väl att ricinolja funkar mot hosta? Ricinoljan gör dig snabbt ordentligt uppluckrad i tjocktarmen.. en kraftfull hostning och risken för läckage är enormt stor.. enkel matematik. Har inte testat själv, men pappa brukade alltid råda mig till det.

Nu är allt som är kvar att bota hos mig hybris, egocentricism och fetma. Hör av dig om du har ett tips! Så länge längtar jag till våren, då man kan plocka fram sina inlines och rulla runt i naturen.

1 kommentar:

Staffan sa...

Word. Jag har fortfarande ca 1500 anledningar kvar att motivera det där köpet med.