torsdag, januari 18, 2007

Pan's Labyrinth.

"What happens when make believe, believes it's real?"

I tiden efter den spanska inkvisationen berättas den här historien om en liten flicka som hittar vägen till en annan värld. Den nionde februari kommer den till svenska biografer. Jag kan knappt bärga mig. Det har redan regnat priser över filmen och allt jag sett hittills ger mig så stora förhoppningar att jag nästan är dömd att bli besviken.. men jag håller modet uppe. Var ju nyligen och såg Eragon.. i jämförelse med den kommer det enklaste epos att vara som en cineastisk dröm. Spana in trailern nedan och förundras du med över den fantastiskt mörka stämningen och den underbara miljön.

3 kommentarer:

Staffan sa...

Tankvärd eller sevärd?

danidanger sa...

Troligen fett med sevärd! Kan inte bärga mig. Sitter och tankar. Hoppas kvalittan är fin..

danidanger sa...

Oj ohj oj. Den var så sjukt bra som jag hoppades! Ska lätt se den på bio också, när den kommer. Den stulna versionen var nte av högsta kvalitet. I ärlighetens namn är det riktigt sällan som jag i detta snabbt konsumerande liv vill se en film igen. Det vill jag med denna!