fredag, januari 05, 2007

Tripp till landet.

Så börjar ett inlägg i stil med dagboksinlägg igen.. som ni förstår sitter jag på gården i Faringe. Igår kom mamman in och bjöd mig på underbara små fiskbitar på riskuddar. Vi grät och snörvlade ikapp. Lovely.

Boostade av endorfiner gav vi oss ut på en shoppingtur i Boländerna. Den tv vi sett ut före jul hade fortfarande inte kommit in. Snubblade över en handkontroll till Wii på cp-city. Vi slog till. Man vill ju boxa på varandra. Vidare till Gränby. Förundras varje gång jag är där över att folk verkar dressa ned sig för att gå dit. Jag menar, kan de verkligen ha ännu äckligare outfits hemma? Hoppade såklart in på Game. Oj, handkontrollen fanns där, för mycket mindre pengar. Blev nunchuck på köpet. Sweet. Åter till cp.

Vid returdisken ligger reablad. Frågar mamman förstrött vad det var för nr på den tv vi siktat in oss på, efter moget övervägande. Visar sig vara en modell med den enda skillnaden att den har en färre hdmi-port. Den finns hemma. Till ett än lägre pris. Lämnar igen kontroll. Köper tv, väggfäste (som senare visar sig inte passa, trots gajdning av säljare) lastar in och drar hem till gården för installation.

Vad ska jag säga. Jag vill också vara medelklass, ha fet flatscreen och surround. Nej, nu ska jag krypa ned i soffan, spela Zelda och kolla på film med en basgång som känns i tjocktarmen.

Inga kommentarer: