lördag, januari 20, 2007

Less på all reklam?


Ja, jag vet att du inte klickar in på min blogg fyra gånger varje dygn, bara för att utsättas för en massa reklam. Som jag ändå inte fått ersättning för. Värld, håll ut. Jag har inte riktigt ro att skriva inspirerade inlägg. Snart har jag det igen.

Det här är ett skönt inlägg i samhällsdebatten. Varför bli så ledsen av lite global uppvärmning som eventuellt kommer göra el Nino till ett permanent tillstånd. Det kommer torka ut Oceanien, mellanöstern och helt tillintetgöra Amazonas. Samtidigt som Afrika och Kalifornien kommer översvämmas, detsamma gäller västra delarna av Sydamerika. Europa däremot kommer få ett härligt tropiskt, tempererat klimat. Den enes död, den andres bröd. Sverige kommer bli the place to be.. at.

Vad är det att klaga över?

Så kom igen. Kör bil till jobbet. Skrota cykeln. Återinför hårdsprayade åttiotalsfrippor. Bränn alla gamla bildäck och skaffa mera kor som får prutta obehindrat. Snart är vi där. Vid rivieran. Utan att ens flytta på våra allt fetare rövar. Det är väl det vi vill?

Inga kommentarer: