torsdag, februari 22, 2007

Flyttfågel

Jag har blivit oförskämt sugen på att flytta. Visst bor jag i en lägenhet som tillgodoser alla mina behov mer än väl, men det kan ju alltid bli lite bättre. Jag vill ha ett walkincloset och kullerstensgator utanför. Mysigt café runt knuten, vid parkområde, nära till tåget och utsikt över vidsträckt vatten. Är det verkligen för mycket begärt? Att flytta medan jag pluggar verkar vansinnigt, det kostar mer än man tror att byta bostad, men jag håller ögonen öppna. Drömlyan kanske svishar förbi annars. Dyker den upp ska jag lägga mönstrad klinker. Det hetaste just nu, utan tvekan.

3 kommentarer:

danidanger sa...

Märk väl hur smidigt jag motiverar en allmänt avklädd man i fyrfärg. Ha ha.

Staffan sa...

Du är så bög.

Kan du inte ha laserade skåpluckor också? För att ge en fräsch känsla av rymd?

Släng in lite dijonsenap också, vetja!

danidanger sa...

Ha ha. State the obvious, why don't you.