lördag, februari 10, 2007

Laundryday?

Att det alltid ska vara så svårt att i god tid boka tvättid. Egentligen finns det en sjuk massa kläder kvar att använda i mina skåp, men när korgen börjar bli full så saknas alltid en eller ett par delar i det komplexa pussel som det innebär att välja dagens outfit. Alla vet ju att det inte är okej att gnaga av en utstickande del på en pusselbit för att få den att passa. Detsamma gäller dressen. Det går inte att kompromissa. Finns ett bättre alternativ att tillgå, tar man det. Vore det fel av mig, att som student betala för städhjälp? Det känns som ett mer lockande alternativ, var dag som går. Hur dekadent som helst. Att få bidrag för att studera och lägga en del av det på lön till en liten söt Filippinska som dammar av som en vårvind. Inte vore det fel? Det vore ju att skapa ett arvetstillfälle och en stor del av mitt bidrag skulle således gå raka vägen tillbaka till stackars lilla staten. Verkar vara en Win-win situation, om någon någonsin är det. Har du tips om en villig och billig liten flicka med flinka fingrar, så låt mig veta.

Jo.. en flicka ska det nog vara.. jag behöver inte den distraktion det skulle innebära om någon i stil med Gabrielle's trädgårdsmästare skulle krypa på alla fyra i mitt vardagsrum med en tunn hinna av svett på de svällande ryggmusklerna medan han skrubbar mella golvplankorna.

Inga kommentarer: