söndag, februari 04, 2007

Gyllene slag

Söndag kväll. Jag kommer upp för att hämta andan.. på tisdag är det mäklarfest i Gävle, men innan det ska jag berätta lite vad som gick ned i dagarna som gått. Började helgen med ett sjöslag. Som regalskeppet Vasa krängde jag runt på ett hav av taxfreesprit. Sjönk gjorde jag, före tolv ned i min säng.. lördagens arbetspass var ett av de mest påfrestande. Att jag inte ringde mig sjuk är en bedrift. Så snart kunderna gått för dagen korkades den första flaskan bubbligt upp. Ett antal alkoholenheter senare kände jag mig oroväckande återställd. Framme på Golden hits bjöds det på vaxad bringa och trimmat lår. Mycket gott. Hann med att skaka rumpan lite innan den chartrade bussen tog oss hem igen. Än en gång sjönk jag som ett lod mot botten, sängbotten. Dagens arbetspass flöt förbi som en död fisk i Fyrisåns bruna vatten, inget utöver det vanliga. Nu vill jag bara bli minteypineyfresh till på tisdag. Räcker sömn? Behöver jag kanske lite starkare grejer.. har förstått att Citek renser ur systemet på ett bra sätt. Duger det till kaffebryggare, duger det till mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha det kommer bli ett fylleslag imorgon också! tro mig! you can do it! kram

danidanger sa...

Ha ha. Jo fylleslag blev det. Kattafackingstrof, om jag får säga det själv. Inte du eller jag, men packet var sjukt packat!