torsdag, februari 15, 2007

Som på beställning..

Jag klarade mig, näppeligen (öh.. allvarligt talat vet jag inte vad det betyder egentligen.. kändes bara som att det passade in.. och så har jag inte använt ordet förut.. behövs motivering? hm.. vet så många andra som slänger sig med ord som de inte har en aning om vad de innebär.. varför får inte jag? eller jo, det får jag visst.. ha ha.. min blog.. jag är omnipotent! (fast det ordet vet jag vad det är)). Alla hjärtans dag är förbi. Inga tidigare okända förälskelser gav sig till känna. Inte i år heller. Tur att jag förberett mig på det värsta. Jag hoppade ned och botade blomsterbristen genom ett besök till Skogsviolen, som hushåller i källaren i mitt hus. Är det sorgligt att på Valentino's dag köpa tulpaner, till sig själv? Äh, vaddå. Man ska väl tänka på den man älskar mest. Är det inte så? När inrättar de föresten Gucci-, Chanel- eller Pradadagen? Hur fick Valentino en egen dag? Hur fick svenskarna det att handla om hjärtan? Borde det inte vara allmänt vedertaget att ha på sig böljande aftonklänningar istället. Fan, det hade ju varit en dag att helighålla. Äntligen lite stil och klass, även på medelklass.

Ok. Katrin. Du ser. Not funny. Det funkar liksom inte på beställning. Hoppas du fick småle lite, iallafall, åt mina tankebanor. Jag kände att det var det minsta jag kunde göra för dig. Där du nu sitter som en rysk fånge, förvisad till vår motsvarighet av Sibirien. Håll ut. Snart får du, som en svala om hösten, fara söderut igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! som en rysk fånge, du förstår verkligen hur jag känner mig här i Norrland! jag gillade "plant more trees" inlägget bättre! tog ett tag innan jag fattade också dooooh!! du hade ju iaf fina vita tulpaner att titta på igår :) puss & kram

danidanger sa...

Så sant. Tulpaner är min favoritblomma.