fredag, april 27, 2007

En slajs av päradajs.


Plötsligt var den här. Värmen. Med den följde snart alla blommor och blad. Jag blir alltid lika glad men konstigt överraskad. Att det blir kallt och halt och snöigt och vidrigt, det räknar jag med. Att det kommer en smekande bris med en doft av körsbärsblom. Det chockerar mig. Just som jag gett upp hoppet en aning så slår den till, värmen. Inget var mer önskat. Jag har längtat till solens strålar. Mina kinder visar redan sin uppskattning genom att fräkna till sig ordentligt. Dagen har spenderats i spenderandets tecken. Matte behövde lite assistans. Vilka passar då inte bättre än de två största shopoholicarna? Inga alls. Anna och jag gled runt i Stockholmssolen och letade efter hans nya stil. Resultatet blev, efter ett otal tester en utomordentlig utveckling av den stil mannen redan besitter. En marin jacka från Whyred, jeans i grym tvätt från The stray boys, ett gäng tisha's från hm och ett vitt bälte senare var vi lätt utmattade. Tur att vi själva också fyndade en del.. annars hade jag gråtit mig till sömns. Så mycket shopping och någon annan går hem med påsarna. Nej, det går inte för sig.

Inga kommentarer: